Gyógynövények a sportban

UJ KÖNYV: Sportágspecifikus sporttáplálkozás

UJ KÖNYV: Sportágspecifikus sporttáplálkozás

Az új, Sportágspecifikus sporttáplálkozás című könyvben a MOB által kiválasztott 21 sportágra kidolgozott részletes javaslatok (étrend-kiegészítés, étrendi minták, gyakorlati útmutató, javasolt és kerülendő élelmiszerek stb.), teljesítményfokozás, utazási tanácsok, sport hőségben és hidegben, izomtömeg növelés, befogyasztás, az étrend időzítése, sportitalok, szénhidrát töltési technikák, biológiai ritmusok és számos más, praktikus, gyakorlatias téma található. Teljes cikk megtekintés

Szorongás, versenydrukk, stressz csökkentése - gyógynövények a sporttáplálkozásban

Szorongás, versenydrukk, stressz csökkentése - gyógynövények a sporttáplálkozásban

A sportteljesítményre közvetetten a teljesítmény szorongás, a versenydrukk, a stressz csökkentésén keresztül is lehet hatni. Számos kiváló növény ismert a környezetünkben, amelynek szedatív - anxiolitikus, altató, vagy éppen hangulatjavító - szorongást oldó aktív komponense hasznos. Teljes cikk megtekintés

Összpontosítás fokozása, a kognitív funkciók javítása - Gyógynövények a sporttáplálkozásban

Összpontosítás fokozása, a kognitív funkciók javítása - Gyógynövények a sporttáplálkozásban

A sportteljesítményt nagyban befolyásolja a motoros és a mentális funkciók összhangja, ez utóbbin belül is a kognitív funkciókhoz tartozó koncentrációs készség, az összpontosításra törekvés minél magasabb szintje. Ebben segíthetnek bizonyos növények kivonatai. Teljes cikk megtekintés

Adaptogén gyógynövények - gyógynövények a sporttáplálkozásban

Adaptogén gyógynövények - gyógynövények a sporttáplálkozásban

A sportolók azon vágya, hogy a teljesítményük javuljon évszázadokra nyúlik vissza, valahol az első versenyek, nemzetközi megmérettetések, olimpiák idejére. Világszerte a sportolók 40-60 %-a fogyaszt valamilyen étrend-kiegészítőt Teljes cikk megtekintés

Aktív felnőttek

Nyomtat Küldés

Útmutató cukorbetegek testedzéséhez

Leginkább ajánlható fizikai aktivitások a nagy izomtömegeket megmozgató, dinamikus, aerob jellegű mozgásformák, amelyek többnyire pontosan adagolhatók (pl. séta, gyaloglás, kocogás, kerékpározás, úszás). De mire figyeljünk sport közben?

  • A cukorbeteg orvosa előírásainak betartása mellett, amit önmaga tehet saját érdekében az, hogy végezzen rendszeres testedzést, vagy sportoljon. Ha aktív életmódot folytatott, ne hagyja abba.
  • Mielőtt elkezdi a rendszeres testmozgást, beszélje meg kezelőorvosával.
  • Leghasznosabb a szívet, vérkeringést, légzőrendszert fejlesztő, dinamikus jellegű mozgás (séta, gyaloglás, kocogás, kerékpár, úszás stb.), de tanácsos kiegészíteni erősítő gyakorlatokkal is.
  • Ha addig nem mozgott rendszeresen, kezdje fokozatosan emelkedő időtartamú és intenzitású mozgással. Edzésprogramját fokozatosan építse fel: kb. 70%-os intenzitású, legalább 30 percig tartó, hetente 5 alkalommal végzett testedzés az elérendő cél. l~e feledkezzen meg a bemelegítésről és levezetésről sem (5-10 perc).
  • Ha korábban semmiféle testmozgást nem végzett, kezdje edzéseit 5-10 perc kényelmes sétával.
  • Tartsa be azokat az előírásokat, amelyek révén elkerülheti a hipoglikémiát. Ha fokozottan izzad, 15-20 percenként igyon ásványvizet.
  • Ha károsodtak az ideghártya erei, kerülje a nagyobb intenzitású terhelést, valamint az olyan gyakorlatokat, amelyek emelhetik vérnyomását (például nehezebb súly emelése).
  • Csak olyan sportokat válasszon, amelyekben a vércukorszint hirtelen csökkenése (hipoglikémia) által okozott rosszullét nem járhat életveszéllyel (pl. ejtőernyőzés, sziklamászás, búvársport).
  • Tartsa be a biztonságos sportolásra vonatkozó javaslatokat. 10. Testedzés előtt, alatt és után kerülje alkoholtartalmú italok fogyasztását.
  • Tartsa be a lábápolásra vonatkozó tanácsokat.
  • Ismerje meg, szervezete hogyan reagál a testedzésre. Vezessen edzésnaplót, amelyben a végzett testmozgás mellett feltünteti a mért vércukorértékeket és pulzusszámot is. Tapasztalatait beszélje meg kezelőorvosával.

Kapcsolodó cikkek

Mi vár ránk Rióban?

Meteorológiai háttér - Mi vár ránk Rióban?

Meteorológiai háttér - Mi vár ránk Rióban?

A két hely eltérő éghajlati viszonyainak következtében nagyon különböző a havi átlaghőmérsékletek és csapadékösszegek éves menete. Ennek ellenére az olimpia időszakában mindkét városban 21,8°C a havi átlaghőmérséklet. A csapadék esetében sem tapasztalunk augusztus hónapra jelentős különbséget Teljes cikk megtekintés

Utazás, szex és sport - Mi vár ránk Rióban?

Utazás, szex és sport - Mi vár ránk Rióban?

Sportoló vagy, járod a világot? Turista vagy és imádsz utazni? Szívesen útra kelsz és bejárod a világ minden táját, de közben szeretnél tisztában lenni az adott országban rejlő megbetegedésekkel és azzal is, hogy védekezhetsz ellenük? Teljes cikk megtekintés

Utazók hasmenése, hasmenéssel járó betegségek – Mi vár ránk Rióban?

Utazók hasmenése, hasmenéssel járó betegségek – Mi vár ránk Rióban?

Különösen utazások, külföldi versenyek során lépnek fel a mindenkit veszélyeztető, hasmenéssel és hányással, hasi görcsökkel, fájdalommal, lázas állapottal járó fertőzések, amelyek hamar kritikus állapotot idézhetnek elő. A kiváltó ok lehet baktérium (az esetek kb. 90 %-ában), vírus- (az esetek kb. 10 %-ában) vagy parazitafertőzés. Előfordulási gyakorisága 4–40 %, legalacsonyabb az olyan fejlett államokba utazóknál mint az USA, Kanada, Nyugat-Európa országai, Japán, Ausztrália, valamivel rosszabb a helyzet (8–15 %) a Kínába, Oroszországba, Kelet-Európába, míg a legkedvezőtlenebb adatok a Latin-Amerikába, Afrikába, Közel-Keletre, Indiába utazók köréből ismeretesek. Teljes cikk megtekintés

Dengue láz - Mi vár ránk Rióban?

Dengue láz - Mi vár ránk Rióban?

A dengue láz vírusos megbetegedés, melyet szúnyogok terjesztenek. A fertőződés trópusi és szubtrópusi vidékeken a leggyakoribb, különösen az esős évszakban vagy egy természeti katasztrófa, például árvíz vagy hurrikán után. Valószínűleg sokkal gyakrabban betegíti meg a turistákat, mint amennyiről tudomásunk van, mivel a tünetek a kint tartózkodás alatt lezajlanak, hazatérve már csak néhányan kerülnek kórházi kivizsgálásra. Közép-Amerika, Dél-Amerika középső és északi területein, Dél-Ázsia országaiban, Indiában, Afrika középső és déli részén háromévente jeleznek nagyobb járványokat. Teljes cikk megtekintés

Bejelentkezés

Regisztrálok Elfelejtettem a jelszavam

Szavazás

Szerinted melyik a leghatásosabb regenerációs technika?

Szerinted melyik a leghatásosabb regenerációs technika?

Az edzés és regeneráció szoros kölcsönhatásban áll egymással. Ha a tréning magas intenzitást igényel vagy hosszú ideig tart, akkor több időre van szükség a szervezet energiaszintjének helyreállításához, az izmok-, szervek-, szövetek-, sejtek- működésbeli restaurációjához és nem utolsó sorban a lelki folyamatok egyensúlyba hozásához.