Új rovatunk: TUDTAD?

Tudtad? Hiteles információk az L-karnitinről

Tudtad? Hiteles információk az L-karnitinről

Tudtad? Szemben azzal amit a reklámokban lassan évtizedek óta állítanak, az L-karnitin fogyást elősegítő, zsírégető hatását vegyes étrenden lévő egészséges felnőtt emberekben még soha nem sikerült kutatások során meggyőzően alátámasztani! Speciális csoportokban és egyes egyénekben ez a hatás nem zárható ki, ám ilyen célra az L-karnitin alkalmazása értelmetlen. Teljes cikk megtekintés

Tudtad? Az emésztőrendszeri vérzések, a bélszövet különböző mértékű elhalása az élsport gyakori kísérői!

Tudtad? Az emésztőrendszeri vérzések, a bélszövet különböző mértékű elhalása az élsport gyakori kísérői!

Tudtad? Az intenzív testi aktivitás a vese, gyomor-bél rendszer, máj oxigénhiányos állapotát (ischaemia) idézheti elő, ezzel járó átmeneti vagy tartós funkciókárosodással együtt ... Teljes cikk megtekintés

Tudtad? Asztma az olimpikonok körében – Gének szintjén kezelhetőek a panaszok?

Tudtad? Asztma az olimpikonok körében – Gének szintjén kezelhetőek a panaszok?

Tudtad? Az asztma (asthma bronchiale) a sportolók körében igen sűrűn előforduló krónikus kóros állapot. Sokan azzal magyarázzák az elit sportolók asztmásként való gyakori diagnosztizálását, hogy kizárólag ilyen módon válik számukra legalizálhatóvá az asztmagyógyszerekkel történő doppingolás ... Teljes cikk megtekintés

Tudtad? Paraziták az agyban - Mikroorganizmusok a teljesítményfokozásban

Tudtad? Paraziták az agyban - Mikroorganizmusok a teljesítményfokozásban

Tudtad? Vezető kutatók ma egy fajok sokaságából álló, azok által meghatározott és így sok irányból befolyásolható működésű szuper-organizmusként, ember-mikroba hibridként kezelik az emberi szervezetet, önálló világként, melyet természetesen egyedi támadók néha legyőzhetnek. A világ mikrobákon keresztül történő megértése lehetőségek ezreit teremtheti meg jelenlegi gondjaink kezelésére ... Teljes cikk megtekintés

Tudtad? Futók teljesítményfokozása: igazolt módszerek

Tudtad? Futók teljesítményfokozása: igazolt módszerek

Tudtad? Ahhoz, hogy egy anyag vagy módszer teljesítményfokozó hatását megítéljük, át kell tekintenünk használatának megalapozottságát és a módszerrel elvégzett tudományos kutatásokat. Teljes cikk megtekintés

Sportolók

Nyomtat Küldés

Sportolók SPORTTÁPLÁLKOZÁSI, TELJESÍTMÉNYFOKOZÁSI támogatása

"Gyorsabban, magasabbra, erősebben, Rád szabott étrenddel". Sporttáplálkozási Teamünk tagjai közel 20 éves gyakorlati és elméleti múlttal rendelkeznek, 1.000 feletti gyerek, utánpótlás és felnőtt (köztük több mint 200 válogatott és olimpikon) sportolónak, illetve csapatoknak segítettek! Magyarországon egyedüliként a témához kapcsolódva két könyvet adtunk ki, illetve online formában is 200 feletti saját cikket publikáltunk.

 

Sporttáplálkozási Teamünk tagjai közel 20 éves gyakorlati és elméleti múlttal rendelkeznek, 1.000 feletti gyerek, utánpótlás és felnőtt (köztük több mint 200 válogatott és olimpikon) sportolónak, illetve csapatoknak segítettek! Magyarországon egyedüliként a témához kapcsolódva két könyvet adtunk ki, illetve online formában is 200 feletti saját cikket publikáltunk.

Mottónk az is lehetne, hogy: "Gyorsabban, magasabbra, erősebben" de mi ezt Teamünk szaktudására különlegességére utalva kiteljesítettük:

 

"Gyorsabban, magasabbra, erősebben, Rád szabott étrenddel"

 

Sporttáplálkozási Teamünkben két dietetikus - Klima Anita és Tihanyi András - összehangolt munkájával támogatjuk a sportolók, sportcsapatok eredményességét.

 

Klima Anita 2009. év terápiás dietetikusának választották. 2012-ben is számos egyéni sportolóval foglalkozott, a konzultációkat követően az élsportolók 40 %-a, a kívánt eredményt érte el, míg a versenyzők 40 %-a várakozáson felül teljesített! Fő profilja, a sportolókat is holisztikus, azaz az egész emberi sajátosságaikat is figyelembe véve támogatni. Mindig figyel arra, hogy a sportolóknak egyéb egészségi - betegségi állapotuk is lehet, különleges - egyedi táplálkozási sajátosságokkal. A Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének Vezetőségének, ill. a Magyar Egészségügyi Szakdolgozók Kamarájának a tagja.
2013-tól Élelmezés-, és táplálkozás-egészségügyi szakértőként is tevékenykedik. 

 

 

Tihanyi András: 2012-ben kiadott Teljesítményfokozó táplálkozás nagy sikerű könyv megálmodója és szerzője, számos sporttudományi konferencia előadója.
2003 óta foglalkozik amatőr-, verseny- és válogatott sportolókkal (köztük olimpikonokkal), sportcsapatokkal, 2008 óta tevékenységét sporttáplálkozási teamünk keretében végzi. Hosszabb ideje fennálló és akut problémákban is számos esetben gyors megoldást nyújtottak tanácsai, győzelemre vezetve vagy rehabilitációjukban támogatva sportolóit. Jelenleg a teamen belül elsősorban a sportolók étrend-kiegészítésével, speciális problémáinak megoldásával foglalkozik, a legmodernebb nemzetközi sporttudományi ismeretek alapján.
A Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének Vezetőségének, ill. a Magyar Egészségügyi Szakdolgozók Kamarájának a tagja.

 

Sporttáplálkozási Teamünk tagjai elhívatott, a nemzetközi színvonalnak megfelelő elméleti és gyakorlati tudással rendelkező szakemberek, az 'omika (nutrigenomika, transzkriptomika stb.) tudományágakon alapuló és ezek gyakorlati megvalósításával elérhető eredmények érdekében dolgoznak. Sporttáplálkozási Teamünk alapelve, hogy a sportoló elsőként ember, akinek nem csak a sporttal kapcsolatos igényeivel, hanem az elvárt eredmények, célok elérése érdekében egyéb egészségi, betegségi (allergiák, gyomor-bélrendszeri problémák, cukorbetegség stb...) állapotának felmérésével is foglalkoznia kell.

Munkamenetünk egyéni sportolóknál

Átlag 8-10 órát foglalkozunk egy sportolóval.

Az első 2-3 órában (telefon, email után) mérjük fel, hogy mi a kívánt reális cél, ennek elérését milyen problémák (egészségi, étkezési, életmódbeli stb.) akadályozzák és ezek hogyan korrigálhatók, oldhatók meg. Étkezési, edzési, napi ritmusuk alapján, a sportoló által megvalósítható és érthető útmutatásaink, magyarázataink alapján kitöltött és visszaküldött étkezési-edzési naplót valamint a sportoló leleteinek alapos áttanulmányozása után kielemezzük azokat. Készítünk egy a sportolóra szabott előzetes összeállítást, amit később Vele együtt véglegesítünk. Ezt követően további 2-4 órában sor kerül a személyes konzultációra, kikérdezésre (ilyenkor felvesszük az ún. táplálkozási anamnézist - figyelembe véve a vérvételi leleteket, esetleges gyógyszerelési terápiát, zárójelentések) valamint a testösszetétel mérésre.
Elkészítjük az egyénre szabott táplálkozási ajánlást (cél-, állapot-, lehetőség-, ízlésvilág- stb. függően), minta étrendet adunk, megbeszéljük a felmerülő kérdéseket, ezeket kinyomtatott formában (egy hetes minta étrenddel, elkészítési ajánlással) dossziéba rendezve adjuk át.A fenti módon személyre szabott ajánlás után, annak gyakorlati megvalósítását megkönnyítendő, az esetleges felmerülő problémák megoldására további, tapasztalt szerint összesen 2-3 órában telefonos, e-mail-s kapcsolattartásra, konzultációra kerül sor.

 

További pluszszolgáltatásunk, hogy ha a sportoló igényli és tájékoztatja Teamünket a versenyének helyéről, idejéről, milyenségéről, akkor az adott verseny idejére korábbiak alapján pontos étrendi leírást kap.

Ráadás szolgáltatásunk, hogy segíthetünk a beszerzési források bemutatásával, szükség, igény esetén a sportolóval elmegyünk vásárolni.

 

Konzultációs tiszteletdíjak egyénre szabottak és előre egyeztetettek, a kiinduló ár 40.000,- HUF (+ 0% ÁFA) /sportoló. A számla elszámoltatható az azt elfogadó Egészség Pénztáraknál!

Budapesten kiszállási díj nélkül házhoz megyünk. Budapesten kívül a közlekedési és egyéb lehetőségeket figyelembe véve megyünk a sportolóhoz!

Csapat esetén a feladat, létszám és igények alapján alakítjuk az árakat!

Bővebb, részletesebb információért forduljon hozzánk: 

Elérhetőség:

Haász Péter (Sporttáplálkozási Team vezetője)Telefonos elérhetőség: +36 30 4210350E-mail cím: sporttaplalkozas@sportorvos.hu

 

 

Érdekes cikk! A teljesítményfokozó sporttáplálkozás etikai kérdései A teljesítményfokozó sporttáplálkozás etikai kérdései A versenysport elsődleges célja kizárólag az önmagunk, korábbi eredményeink illetve versenytársaink feletti győzelem lehet, a sporttáplálkozás valódi célja a versenysport területén tehát a tágabb értelemben vett teljesítményfokozás az egészségkárosodás kockázatának minimalizálása mellett.

Amiben segíthetünk (direkt ill. indirekt teljesítményfokozás):

Táplálkozási szokások, hibák (egyéni ill. csoportos) felmérése, egyénre szabott korrigálása;Izomtömeg és -erő növelése, állóképességi teljesítmény javítása,Testösszetétel szabályozása, súlyszabályozás;Megfelelő szénhidráttöltési technika kialakítása, az optimális hidratáltsági állapot kialakítása és fenntartása;Regeneráció gyorsítása, az immunrendszer serkentése, táplálása;Sportsérülések, -ártalmak megelőzésének ill. a izom- és ízületi sérülések gyógyulásának étrendi támogatása, a sportsérülések utáni rehabilitációs inaktivitás hatásainak mérséklése;Jet-lag kedvezőtlen hatásainak megelőzése és kezelése;Hőkimerülés, hőguta, hőgörcsök étrendi megelőzése;Asztma tüneteinek enyhítése étrendi úton;Sportolók, edzők, sportszakemberek témában történő tájékoztatása, képzése;Edzőtábori-,  utazási ill. egyéni menük összeállításaUtánpótláskorúak, felnőttek, szenior sportolók támogatásastb

 

Referenciák (sportágak, csapatok ..., a teljesség igénye nélkül):

Pekingi Olimipai Csapat hivatalos sporttáplálkozási tanácsadó;Úszó válogatottak;NB I. labdarúgó csapat;Karate válogatott és edzői továbbképzés,Evezős edzők szakmai továbbképzése Taekwando válogatott; Muontain bike válogatottak;Atlétika (sportolók és edzői továbbképzés);Triatlonisták;Birkózó válogatottak;Asztalitenisz,Kajak-kenu válogatottak;Tájfutás;MLSZ edzőképzésstb. További szakmai ajánlás:   

Kapcsolodó cikkek

Csakis dopingmentesen!!

Könyvajánló – Tihanyi András: Teljesítményfokozó sporttáplálkozás - 3. KIADÁS!

Könyvajánló – Tihanyi András: Teljesítményfokozó sporttáplálkozás - 3. KIADÁS!

"Egy könyvet szeretnék bemutatni, mely messzemenően alkalmas a (sport)táplálkozástani ismereteink megalapozására, bővítésére. Tihanyi András grandiózus műve, a Teljesítményfokozó sporttáplálkozás régóta váratott már magára. Mindezidáig magyarul nem volt olvasható ehhez hasonló igényes és a teljességre törekvő munka, amelyet örömmel üdvözölt a táplálkozástanban érdekelt közönség. A hiánypótló mű nem titkolt célja, hogy a reklámkiadványok, a bulvársajtó, elavult eredményeken alapuló összefoglaló könyvek, esetleg anyagi önérdekek alapján dolgozó táplálkozás-celebek, kóklerek és ál-szakemberek nyújtotta dzsungelben könnyebben el tudjon igazodni az ember. Teljesítménycentrikus szemlélet alapján közelít a sporttáplálkozáshoz, e bázisról kísérli meg megingatni a hazánkban megkövesedett egészségmegőrzés-centrikus beállítottságot." Teljes cikk megtekintés

Doppingmentes Étrend-kiegészítő Katalógus / DOKK

Doppingmentes Étrend-kiegészítő Katalógus / DOKK

KIK VÁLLALTÁK FEL A KATALÓGUSBAN VALÓ MEGJELENÉS HITELESEN IGAZOLT DOPPINGMENTESSÉGI ÉS EGYÉB FELTÉTELEIT? A rendszeresen aktualizált és feljesztett – „Doppingmentes Étrend-kiegészítő Katalógus” (DOKK) célja a legenyhébb megfogalmazás szerint is kaotikus, ellentmondásos étrend-kiegészítő világban támogatást nyújtani az ez iránt érdeklődőknek. Az étrend-kiegészítők fogalmát oldalunkon annak nem rendeletben megfogalmazott szűkebb, hanem tágabb, köznapi szóhasználat és gyakorlati tapasztalatok szerint meghatározott értelmében használjuk. Teljes cikk megtekintés

Bejelentkezés

Regisztrálok Elfelejtettem a jelszavam

Szavazás

SPORTTÁPLÁLKOZÁS

SPORTTÁPLÁLKOZÁS

Egy étrend-kiegészítő cég sporttáplálkozási tanfolyamot szervez. Egy orvosi tápszert forgalmazó cég roadshow-t tart sporttáplálkozás témában. Kaphatunk-e hiteles információt egy ilyen rendezvényen? Kaphatunk-e elfogulatlan szakértelmet? Jó lenne ha igen, és Ön szerint?





Sportsérülések

Bokarándulás, bokaszalag sérülések

Bokarándulás, bokaszalag sérülések

A leggyakoribb sportsérülés, futás vagy ugrás közben a talajra érkezéskor a boka kifordul, többnyire a külboka közelít a talajhoz, ritkábban a belboka. Leggyakoribb és típusos kosárlabdázóknál, de a többi csapat-labdajátékban is gyakori. Jellemzően a szalagok sérülnek különböző mértékben, de ugyanilyen módon csont-, ín- és egyéb képletek sérülése is kialakulhat Teljes cikk megtekintés

A könyök törései

A könyök törései

A könyöktáj törései küzdő és technikai sportokban gyakoribbak, jellemzőjük, hogy a legprecízebb kezelés után is funkciózavar (mozgáskorlátozottság) maradhat vissza Teljes cikk megtekintés

Achilles-ín szakadás

Achilles-ín szakadás

Legtöbbször hirtelen mozdulat, elrugaszkodás, kitámasztás közben az ín elszakad. A sérülés mindig valamilyen okból meggyengült ínon alakul ki (pl. krónikus túlterhelés, előzetes szteroid injekció). Teljes cikk megtekintés

Zúzódás, húzódás, rándulás

Zúzódás, húzódás, rándulás

A labdarúgás világszerte az egyik legnépszerűbb sport. Becslések szerint 1000 óra játékidőre 10-35 sérülés esik. Az összes sérülés 60-80 százaléka az alsó végtagokon fordul elő. Mik az okok, kiket milyen sérülés fenyeget? Teljes cikk megtekintés