Új rovatunk: TUDTAD?

Tudtad? Hiteles információk az L-karnitinről

Tudtad? Hiteles információk az L-karnitinről

Tudtad? Szemben azzal amit a reklámokban lassan évtizedek óta állítanak, az L-karnitin fogyást elősegítő, zsírégető hatását vegyes étrenden lévő egészséges felnőtt emberekben még soha nem sikerült kutatások során meggyőzően alátámasztani! Speciális csoportokban és egyes egyénekben ez a hatás nem zárható ki, ám ilyen célra az L-karnitin alkalmazása értelmetlen. Teljes cikk megtekintés

Tudtad? Az emésztőrendszeri vérzések, a bélszövet különböző mértékű elhalása az élsport gyakori kísérői!

Tudtad? Az emésztőrendszeri vérzések, a bélszövet különböző mértékű elhalása az élsport gyakori kísérői!

Tudtad? Az intenzív testi aktivitás a vese, gyomor-bél rendszer, máj oxigénhiányos állapotát (ischaemia) idézheti elő, ezzel járó átmeneti vagy tartós funkciókárosodással együtt ... Teljes cikk megtekintés

Tudtad? Asztma az olimpikonok körében – Gének szintjén kezelhetőek a panaszok?

Tudtad? Asztma az olimpikonok körében – Gének szintjén kezelhetőek a panaszok?

Tudtad? Az asztma (asthma bronchiale) a sportolók körében igen sűrűn előforduló krónikus kóros állapot. Sokan azzal magyarázzák az elit sportolók asztmásként való gyakori diagnosztizálását, hogy kizárólag ilyen módon válik számukra legalizálhatóvá az asztmagyógyszerekkel történő doppingolás ... Teljes cikk megtekintés

Tudtad? Paraziták az agyban - Mikroorganizmusok a teljesítményfokozásban

Tudtad? Paraziták az agyban - Mikroorganizmusok a teljesítményfokozásban

Tudtad? Vezető kutatók ma egy fajok sokaságából álló, azok által meghatározott és így sok irányból befolyásolható működésű szuper-organizmusként, ember-mikroba hibridként kezelik az emberi szervezetet, önálló világként, melyet természetesen egyedi támadók néha legyőzhetnek. A világ mikrobákon keresztül történő megértése lehetőségek ezreit teremtheti meg jelenlegi gondjaink kezelésére ... Teljes cikk megtekintés

Tudtad? Futók teljesítményfokozása: igazolt módszerek

Tudtad? Futók teljesítményfokozása: igazolt módszerek

Tudtad? Ahhoz, hogy egy anyag vagy módszer teljesítményfokozó hatását megítéljük, át kell tekintenünk használatának megalapozottságát és a módszerrel elvégzett tudományos kutatásokat. Teljes cikk megtekintés

Sportolók

Nyomtat Küldés

TELJESÍTMÉNYFOKOZÓ SPORTTÁPLÁLKOZÁS

Megújult szolgáltatás, professzionális és korrekt szakemberekkel - teljesítmény és egészség

 

A TELJESÍTMÉNYFOKOZÓ SPORTTÁPLÁLKOZÁSI tanácsadás menete

Sportolói kivizsgálása

A szolgáltatással elsősorban az él- versenysportolók anyagcsere-állapotát és belgyógyászati státuszát mérjük fel. Mint köztudott, az anyagcsere működése, az esetlegesen meglévő plusz- vagy hiányzókilók igen jelentős mértékben képesek befolyásolni a sportolói teljesítményt. A sportolók körében is gyakori az inzulinrezisztens állapot: ennek diagnosztizálásával, szükség esetén kezelésével illetve az ehhez igazított sporttáplálkozással hozzájárulhatunk a teljesítményoptimalizálásához.

A kivizsgálásban két szakember vesz részt. Dr. Breyer Helga belgyógyász (MensMentis Egészségcentrum) felméri az anyagcsere állapotát, és kiszűri az esetleges elváltozásokat vagy hormonális eredetű problémákat. Írásbeli javaslatot tehet a további kivizsgálásra, és a gyanú megerősítése után kezelést indíthat el. (Ezt már külön, személyes orvosi konzultáció előzi meg, ára: 10.000 Ft) Zentai Andrea dietetikus (Mandulaliget) az orvos írásos véleménye alapján indítja el a tanácsadást. Ez két alkalomból áll: az első, alapozó oktatáson az általánosabb ismeretek átadása zajlik, majd a második találkozásnál kerül sor az étrend testre szabására és a diétahibák kiküszöbölésére. Ezt megelőzően e-mailben eljuttatott 3 napos táplálkozási napló áttekintését elvégzi. Opcionálisan elvégzi a napló részletesebb, tápanyagszámításos értékelését is.

A csomagot a MensMentis Egészségcentrum, illetve közreműködőként a Mandulaliget együttesen nyújtja, ára: 26.000 Ft. (A díj készpénzzel fizetendő az első találkozás alkalmával, a számlát Egészségpénztár részére ki tudjuk állítani.)

Bejelentkezés a csomagra: sporttaplalkozas@sportorvos.hu címen, tárgyban: „Sportolói kivizsgálás" megjelöléssel.

A kivizsgálás menete

Az e-mailben történt jelentkezést követően a munkatársaink 2 munkanapon felveszik Önnel a kapcsolatot, és elküldik emailben a metabolikus állapotfelmérő tesztet, időpontot egyeztetnek a laborba illetve Zentai Andreához.

A páciens 5 napon belül kitöltve elküldi az sporttaplalkozas@sportorvos.hu email címre a metabolikus állapotfelmérő tesztet, tárgyban: „Sportolói kivizsgálás" megjelöléssel.  

1.nap: megérkezés a diagnosztikai telephelyünkre reggel 6-7h között, a kivizsgálás 9h-ig tart.

  • ü  vérvétel (2 órás):  terheléses vércukor-vizsgálat (OGTT) inzulinnal;
    • TSH
    • teljes vérkép, kreatinin, karbamid, húgysav
    • triglicerid, koleszterin, HDL, LDL
    • vérnyomásmérés
    • Inbody-testösszetétel-mérés (vérvételt követően, a másik telephelyünkön. Javasolt egy szendvicset és innivalót hozni, a vizsgálat utánra, amiket kérjük csak a mérés után fogyasszon el).

 

3-7.nap: e-mailben megérkezik Breyer doktornő írásbeli értékelése a vizsgálatok + teszt eredményéről, esetlegesen javaslattétel további vizsgálatok elvégzéséhez (listaáron) + vérvételi eredmény. (Amennyiben további vizsgálatok és kezelésbeállítás szükséges, a személyes orvosi konzultáció díja 10.000 Ft)

8 - 12.nap: alapozó diétás oktatás Zentai Andreánál (Mandulaliget - 60 perc)  + ezt követően kontroll alkalom ugyanitt pár héten belül. 

Opció: 3 napos étkezési napló részletes, tápanyagszámításos kiértékelése: 5.000 Ft / alkalom

 

Vérvételhez tájékoztatásul: ORALIS GLÜKÓZ TOLERANCIA TESZT  (OGTT)

Vizsgálat előtti napon vacsora 18-19 óra körül,  24 óráig vizet lehet inni, , ekkor még a szokásos gyógyszereket kérem vegye be .

Vizsgálat napján éhgyomor (gyógyszer, kávé, tea, gyümölcslé NEM/  max 1 pohár szénsavmentes víz)       Kérjük reggel 6 és 7 óra között érkezzen meg   (sms értesítő csak tájékoztató jellegű). Terhelés során 75 gr kimért patikai cukrot oldunk fel 2 dl vízben   ezt 5 percen belül el kell fogyasztani.    Utána maximum pár korty vízzel lehet átöblíteni, majd azt lenyelni, és  a következő 2 órát nyugalomban kell eltölteni, enni, inni nem lehet.

 

Kapcsolodó cikkek

Csakis dopingmentesen!!

Könyvajánló – Tihanyi András: Teljesítményfokozó sporttáplálkozás - 3. KIADÁS!

Könyvajánló – Tihanyi András: Teljesítményfokozó sporttáplálkozás - 3. KIADÁS!

"Egy könyvet szeretnék bemutatni, mely messzemenően alkalmas a (sport)táplálkozástani ismereteink megalapozására, bővítésére. Tihanyi András grandiózus műve, a Teljesítményfokozó sporttáplálkozás régóta váratott már magára. Mindezidáig magyarul nem volt olvasható ehhez hasonló igényes és a teljességre törekvő munka, amelyet örömmel üdvözölt a táplálkozástanban érdekelt közönség. A hiánypótló mű nem titkolt célja, hogy a reklámkiadványok, a bulvársajtó, elavult eredményeken alapuló összefoglaló könyvek, esetleg anyagi önérdekek alapján dolgozó táplálkozás-celebek, kóklerek és ál-szakemberek nyújtotta dzsungelben könnyebben el tudjon igazodni az ember. Teljesítménycentrikus szemlélet alapján közelít a sporttáplálkozáshoz, e bázisról kísérli meg megingatni a hazánkban megkövesedett egészségmegőrzés-centrikus beállítottságot." Teljes cikk megtekintés

Doppingmentes Étrend-kiegészítő Katalógus / DOKK

Doppingmentes Étrend-kiegészítő Katalógus / DOKK

KIK VÁLLALTÁK FEL A KATALÓGUSBAN VALÓ MEGJELENÉS HITELESEN IGAZOLT DOPPINGMENTESSÉGI ÉS EGYÉB FELTÉTELEIT? A rendszeresen aktualizált és feljesztett – „Doppingmentes Étrend-kiegészítő Katalógus” (DOKK) célja a legenyhébb megfogalmazás szerint is kaotikus, ellentmondásos étrend-kiegészítő világban támogatást nyújtani az ez iránt érdeklődőknek. Az étrend-kiegészítők fogalmát oldalunkon annak nem rendeletben megfogalmazott szűkebb, hanem tágabb, köznapi szóhasználat és gyakorlati tapasztalatok szerint meghatározott értelmében használjuk. Teljes cikk megtekintés

Bejelentkezés

Regisztrálok Elfelejtettem a jelszavam

Szavazás

SPORTTÁPLÁLKOZÁS

SPORTTÁPLÁLKOZÁS

Egy étrend-kiegészítő cég sporttáplálkozási tanfolyamot szervez. Egy orvosi tápszert forgalmazó cég roadshow-t tart sporttáplálkozás témában. Kaphatunk-e hiteles információt egy ilyen rendezvényen? Kaphatunk-e elfogulatlan szakértelmet? Jó lenne ha igen, és Ön szerint?





Sportsérülések

Bokarándulás, bokaszalag sérülések

Bokarándulás, bokaszalag sérülések

A leggyakoribb sportsérülés, futás vagy ugrás közben a talajra érkezéskor a boka kifordul, többnyire a külboka közelít a talajhoz, ritkábban a belboka. Leggyakoribb és típusos kosárlabdázóknál, de a többi csapat-labdajátékban is gyakori. Jellemzően a szalagok sérülnek különböző mértékben, de ugyanilyen módon csont-, ín- és egyéb képletek sérülése is kialakulhat Teljes cikk megtekintés

A könyök törései

A könyök törései

A könyöktáj törései küzdő és technikai sportokban gyakoribbak, jellemzőjük, hogy a legprecízebb kezelés után is funkciózavar (mozgáskorlátozottság) maradhat vissza Teljes cikk megtekintés

Achilles-ín szakadás

Achilles-ín szakadás

Legtöbbször hirtelen mozdulat, elrugaszkodás, kitámasztás közben az ín elszakad. A sérülés mindig valamilyen okból meggyengült ínon alakul ki (pl. krónikus túlterhelés, előzetes szteroid injekció). Teljes cikk megtekintés

Zúzódás, húzódás, rándulás

Zúzódás, húzódás, rándulás

A labdarúgás világszerte az egyik legnépszerűbb sport. Becslések szerint 1000 óra játékidőre 10-35 sérülés esik. Az összes sérülés 60-80 százaléka az alsó végtagokon fordul elő. Mik az okok, kiket milyen sérülés fenyeget? Teljes cikk megtekintés