Új rovatunk: TUDTAD?

Folyadék-, széhidrát- és sópótlás a sportban

Folyadék-, széhidrát- és sópótlás a sportban

A sportolók folyadékigénye a fokozott fizikai igénybevétel miatti izzadási, légzési és egyéb okok miatti nagyobb víz és ásványi anyag („só”) veszteség következtében magasabb az átlagosnál. Teljes cikk megtekintés

Tudtad? Futók teljesítményfokozása: igazolt módszerek

Tudtad? Futók teljesítményfokozása: igazolt módszerek

Tudtad? Ahhoz, hogy egy anyag vagy módszer teljesítményfokozó hatását megítéljük, át kell tekintenünk használatának megalapozottságát és a módszerrel elvégzett tudományos kutatásokat. Teljes cikk megtekintés

Sportorvosi engedély: alkalmas? versenyezhet?

Sportorvosi engedély: alkalmas? versenyezhet?

A sportorvosi alkalmassági- és időszakos szűrővizsgálatok célja a betegségek, sérülések, illetve az ezekre hajlamosító kockázati tényezők kiszűrése, azon elváltozások felismerése, amelyek megléte esetén a versenyszerű sport, illetve egy adott sportág folytatása egészségkárosító hatású lehet. Alapvető célja tehát a sportoló egészségének védelme. Teljes cikk megtekintés

Sportorvosi vizsgálat - mire számíthatsz?

Sportorvosi vizsgálat - mire számíthatsz?

Versenyezni néhány sportág kivételével kizárólag érvényes sportorvosi engedéllyel lehet ... Teljes cikk megtekintés

Tudtad? Hiteles információk az L-karnitinről

Tudtad? Hiteles információk az L-karnitinről

Tudtad? Szemben azzal amit a reklámokban lassan évtizedek óta állítanak, az L-karnitin fogyást elősegítő, zsírégető hatását vegyes étrenden lévő egészséges felnőtt emberekben még soha nem sikerült kutatások során meggyőzően alátámasztani! Speciális csoportokban és egyes egyénekben ez a hatás nem zárható ki, ám ilyen célra az L-karnitin alkalmazása értelmetlen. Teljes cikk megtekintés

Tudtad? Az emésztőrendszeri vérzések, a bélszövet különböző mértékű elhalása az élsport gyakori kísérői!

Tudtad? Az emésztőrendszeri vérzések, a bélszövet különböző mértékű elhalása az élsport gyakori kísérői!

Tudtad? Az intenzív testi aktivitás a vese, gyomor-bél rendszer, máj oxigénhiányos állapotát (ischaemia) idézheti elő, ezzel járó átmeneti vagy tartós funkciókárosodással együtt ... Teljes cikk megtekintés

Tudtad? Asztma az olimpikonok körében – Gének szintjén kezelhetőek a panaszok?

Tudtad? Asztma az olimpikonok körében – Gének szintjén kezelhetőek a panaszok?

Tudtad? Az asztma (asthma bronchiale) a sportolók körében igen sűrűn előforduló krónikus kóros állapot. Sokan azzal magyarázzák az elit sportolók asztmásként való gyakori diagnosztizálását, hogy kizárólag ilyen módon válik számukra legalizálhatóvá az asztmagyógyszerekkel történő doppingolás ... Teljes cikk megtekintés

Tudtad? Paraziták az agyban - Mikroorganizmusok a teljesítményfokozásban

Tudtad? Paraziták az agyban - Mikroorganizmusok a teljesítményfokozásban

Tudtad? Vezető kutatók ma egy fajok sokaságából álló, azok által meghatározott és így sok irányból befolyásolható működésű szuper-organizmusként, ember-mikroba hibridként kezelik az emberi szervezetet, önálló világként, melyet természetesen egyedi támadók néha legyőzhetnek. A világ mikrobákon keresztül történő megértése lehetőségek ezreit teremtheti meg jelenlegi gondjaink kezelésére ... Teljes cikk megtekintés

Sportolók

Nyomtat Küldés

Sporttáplálkozási tanácsadás - SPORTDIETETIKA

Megújult szolgáltatás, professzionális és korrekt szakemberekkel - teljesítmény és egészség! Egyéni - verseny-, szabadidő stb. - sportolóknak tanácsadás, csapatok, egyesületek sporttáplálkozási menedzselése, előadások, képzések (sportolóknak, edzőknek, sportszakembereknek).

Sportolók SPORTTÁPLÁLKOZÁSI, TELJESÍTMÉNYFOKOZÁSI programja - SPORTÁGSPECIFIKUSAN

A PEKINGI OLIMPIA ÓTA A SPORTOLÓK, OLIMPIKONOK SZOLGÁLATÁBAN!

A sporttáplálkozási tanácsadás egy nagyon speciális terület, mely a teljesítményfokozás és egészségmegőrzés lehetőség szerinti egyensúlyának megteremtése jegyében zajlik.

A tanácsadásunk kulcsszava az „egyéni", mert a tudományos bizonyítékokon és az általános elveken alapuló étrendi szempontokat minden esetben az adott sportolóhoz kell igazítani. Ez azt jelenti, hogy a tanácsadás igazodik a sportoló céljaihoz, egészségi állapotához és testösszetételéhez, ízléséhez, sportágához, aktuális felkészülési időszakához, edzéseinek idejéhez, versenynaphoz, a életritmusához, utazásaihoz, edzőtáboraihoz és a lehetőségeihez.

A hatékony teljesítményfokozó táplálkozás kialakításához szükséges a sportoló tápanyag bevitelének és szükségletének felmérése, megítélése, korrigálása és optimalizálása. Ez kiterjed minden fontos energiát adó (szénhidrát, fehérje, zsír) és energiát nem adó tápanyag (vitaminok, ásványi anyagok, nyomelemek) szükségletének minőségi és mennyiségi meghatározására. Ezen kívül még hozzátartozik az egyéb fontos étrend-összetevők beillesztése, mint például az élelmi-rostok, antioxidánsok. Mindennek az alapja a folyadékbevitel és az optimális hidratáltság, így az ezzel kapcsolatos javaslatok is esszenciális részét képezik a tanácsadásunknak. A tápanyagok étrendi bevitelén kívül igény, szükség lehet különböző étrend-kiegészítőkre, speciális készítményekre, melyekkel kapcsolatos információkat ugyancsak tartalmaz a tanácsadásunk.

Dietetikusaink komoly versenysportrolói múlttal is rendelkeznek, olimpiai részvétellel, világ-, európa- és magyar bajnoki címmel ill. sportoktatói, edzői végzettséggel büszkélkednek! Szakértői csapatunk (képre kattintva elolvashatja bemutatkozásukat!:

Bejelentkezés, érdeklődés:
mobil: 30 421 0350 (Haász Péter) - email: nutri@sportorvos.hu

MEGBÍZHATÓ (mert több, mint 10 éves sporttáplálkozási gyakorlattal rendelkezik a team)
HITELES (mert korszerű programmal működünk)
BIZTONSÁGOS (mert kiemelten figyelünk a doppingmentességre)
EREDMÉNYES (mert a nálunk járt sportolók többségének javult a terhelhetősége, az egészsége ill. az eredményessége)

KEDVES SPORTOLÓK, TISZTELT SPORTSZAKEMBEREK!

Szeretném bemutatni minőségi sporttáplálkozási és folyadékfogyasztási tanácsadó szolgáltatás-t. Rögtön ez elején szereném kihangsúlyozni, hogy semmilyen étrend-kiegészítőt nem forgalmazunk, FÜGGETLENEK, ELFOGULATLANOK, ETIKUSAK vagyunk!

Örömünkre szolgál, hogy TEAM-ünk több mint 250, a Pekingi Olimpiára készülő sportolónak segíthetett és közülük több, mint 100-an részt is vettek az Olimpián. Arany-, ezüst- bronzérmeseket, helyezetteket és saját legjobbjukat felülmúló versenyzőket ismertethettük meg a SPORTTÁPLÁLKOZÁS alapjaival, fortélyaival és buktatóival.

Kérem olvassák el TEAM-ünk kibővült szolgáltatásainak felsorolását. Szakembereink szokásosan egyéni ill. csoportos konzultációk során és utána folyamatosan a következő témákban állnak rendelkezésükre:

Sporttáplálkozás alapismeretek
- a teljesértékű felkészülés és versenyzés kiindulópontja

  • Sportolók szénhidrátszükséglete és szerepük a sportban.
  • Sportolók zsírszükséglete, a zsírok szerepe, felhasználási lehetőségei a sportban.
  • Sportolók fehérjeszükséglete, a fehérjék szerepe a sportban.
  • Sportolók vitaminszükséglete.
  • Sportolók ásványi anyag szükséglete.
  • Sportolók folyadékszükséglete, a hidratáltság, víz és ásványi anyag-háztartás.
  • Sport és rostbevitel.


Teljesítőképesség fokozása a táplálkozás segítségével

  • Teljesítmény optimalizálás, teljesítményfokozás étrendi stratégiák kialakítása.
  • Táplálkozás verseny előtt, alatt, után, az étkezések időzítése.
  • Regenerálódást elősegítő étrend.
  • Verseny előtti testtömeg-csökkentés ill. növelés.
  • Javaslatok utazásokhoz (eltérő körülmények, ételek, időeltolódás stb.).
  • Teljesítmény optimalizálás, legális teljesítményfokozás étrend-kiegészítők segítségével.
  • Hatásos és biztonságos teljesítmény-növelő kiegészítők, sportitalok, sport élelmiszerek.
  • Bizonytalan megítélésű, talán hatásos készítmények vizsgálata, ismertetése.
  • Hatástalan, veszélyes illetve doppinglistás étrend-kiegészítők kiszűrése.
  • Sportsérülés megelőzése, immuntáplálás, emésztőrendszeri problémák enyhítése


Gyakorlati sporttáplálkozás - sporttáplálkozási stratégia
- egyénre szabott (sportág, felkészülési/verseny periódus, környezet stb.) sporttáplálkozási és folyadékfogyasztási stratégia

  • Sportolók tápláltsági állapotának vizsgálata, testösszetétel mérése, szükség esetén módosítása étrenddel és igény esetén speciális személyi trénerrel.
  • A sportolók energiaszükségletének meghatározása.
  • Sportolók egyéni energia- és tápanyagszükségletének felmérése, táplálkozás- (étrend) elemzés.
  • Hőszabályozás és speciális környezeti feltételek (forróság, páratartalom, hideg, magasság).
  • Speciális étkezési szokások (pl. vegetáriánus sportolók).
  • Speciális kérdések (laborértékek eltérései, sporttáplálkozás specifikus dietetikai problémák, étrend elemzés).

 

Regeneráció
- a rendszeres, magas intenzitású edzések, versenyek hatására kialakuló kedvezőtlen változások minimalizálása, a minél teljesebb regenerálódás stratégiái és gyakorlati lehetőségei
  • A regeneráció mérése.
  • A regeneráció elemei:
    • Táplálkozás;
    • Folyadékpótlás;
    • Streching;
    • Alvás;
    • Masszázs;
    • Hidroterápia;
    • Kneipp-therápia;
    • Pszichológiai módszerek;
    • Aktív pihenő;
    • stb.
  • Túlfeszítés, túledzettség elkerülése, azaz „túlélni a napi két intenzív edzést".

 

A szolgáltatásokra előjegyzés, érdeklődés: mobil +36 30 4210350 (Haász Péter)
email: nutri@sportorvos.hu

Kapcsolodó cikkek

Csakis dopingmentesen!!

KÖNYVAJÁNLÓ: Sportágspecifikus sporttáplálkozás (szerző: Tihanyi András)

KÖNYVAJÁNLÓ: Sportágspecifikus sporttáplálkozás (szerző: Tihanyi András)

Az új, Sportágspecifikus sporttáplálkozás című könyvben a MOB által kiválasztott 21 sportágra kidolgozott részletes javaslatok (étrend-kiegészítés, étrendi minták, gyakorlati útmutató, javasolt és kerülendő élelmiszerek stb.), teljesítményfokozás, utazási tanácsok, sport hőségben és hidegben, izomtömeg növelés, befogyasztás, az étrend időzítése, sportitalok, szénhidrát töltési technikák, biológiai ritmusok és számos más, praktikus, gyakorlatias téma található. Teljes cikk megtekintés

Doppingmentes Étrend-kiegészítő Katalógus / DOKK

Doppingmentes Étrend-kiegészítő Katalógus / DOKK

KIK VÁLLALTÁK FEL A KATALÓGUSBAN VALÓ MEGJELENÉS HITELESEN IGAZOLT DOPPINGMENTESSÉGI ÉS EGYÉB FELTÉTELEIT? A rendszeresen aktualizált és feljesztett – „Doppingmentes Étrend-kiegészítő Katalógus” (DOKK) célja a legenyhébb megfogalmazás szerint is kaotikus, ellentmondásos étrend-kiegészítő világban támogatást nyújtani az ez iránt érdeklődőknek. Az étrend-kiegészítők fogalmát oldalunkon annak nem rendeletben megfogalmazott szűkebb, hanem tágabb, köznapi szóhasználat és gyakorlati tapasztalatok szerint meghatározott értelmében használjuk. Teljes cikk megtekintés

Bejelentkezés

Regisztrálok Elfelejtettem a jelszavam

Szavazás

SPORTTÁPLÁLKOZÁS

SPORTTÁPLÁLKOZÁS

Egy étrend-kiegészítő cég sporttáplálkozási tanfolyamot szervez. Egy orvosi tápszert forgalmazó cég roadshow-t tart sporttáplálkozás témában. Kaphatunk-e hiteles információt egy ilyen rendezvényen? Kaphatunk-e elfogulatlan szakértelmet? Jó lenne ha igen, és Ön szerint?





Sportsérülések

Bokarándulás, bokaszalag sérülések

Bokarándulás, bokaszalag sérülések

A leggyakoribb sportsérülés, futás vagy ugrás közben a talajra érkezéskor a boka kifordul, többnyire a külboka közelít a talajhoz, ritkábban a belboka. Leggyakoribb és típusos kosárlabdázóknál, de a többi csapat-labdajátékban is gyakori. Jellemzően a szalagok sérülnek különböző mértékben, de ugyanilyen módon csont-, ín- és egyéb képletek sérülése is kialakulhat Teljes cikk megtekintés

A könyök törései

A könyök törései

A könyöktáj törései küzdő és technikai sportokban gyakoribbak, jellemzőjük, hogy a legprecízebb kezelés után is funkciózavar (mozgáskorlátozottság) maradhat vissza Teljes cikk megtekintés

Achilles-ín szakadás

Achilles-ín szakadás

Legtöbbször hirtelen mozdulat, elrugaszkodás, kitámasztás közben az ín elszakad. A sérülés mindig valamilyen okból meggyengült ínon alakul ki (pl. krónikus túlterhelés, előzetes szteroid injekció). Teljes cikk megtekintés

Zúzódás, húzódás, rándulás

Zúzódás, húzódás, rándulás

A labdarúgás világszerte az egyik legnépszerűbb sport. Becslések szerint 1000 óra játékidőre 10-35 sérülés esik. Az összes sérülés 60-80 százaléka az alsó végtagokon fordul elő. Mik az okok, kiket milyen sérülés fenyeget? Teljes cikk megtekintés