Népszerű cikkeink

Mi a kreatin?

Mi a kreatin?

A kreatin egy olyan vegyület, melyet szervezetünk három aminosavból állít elő 1g/ nap mennyiségben. Teljes cikk megtekintés

Izomhúzódás

Nagy erőhatásra a lábszár izomzatban túlfeszülés keletkezik. Jellemzően excentrikus terhelés (izomfeszülés egyidejű összehúzódással) váltja ki. Túlterhelés, bemelegítés hiánya hajlamosít Teljes cikk megtekintés

Túlterhelés, túledzettség

Túlterhelés, túledzettség

A csúcsteljesítmény elérésének kulcseleme a helyesen megválasztott edzésmennyiség ill. intenzitás. Abban az esetben, ha kevés a mennyiségi munka vagy nem elég intenzív, úgy a sportoló nem tudja megvalósítani élete legjobbját, vagyis aluledzett marad. Teljes cikk megtekintés

Sporttáplálkozás

Sporttáplálkozás

A megfelelően időzített, adekvát táplálkozással és folyadékpótlással megvalósítható a maximális sportteljesítmény és az edzés, ill. verseny utáni gyors regeneráció. Teljes cikk megtekintés

Sportorvosi vizsgálat - mire számíthatsz?

Sportorvosi vizsgálat - mire számíthatsz?

Versenyezni néhány sportág kivételével kizárólag érvényes sportorvosi engedéllyel lehet. A sportorvosi alkalmassági- és időszakos szűrővizsgálatok célja a betegségek, sérülések, illetve az ezekre hajlamosító kockázati tényezők kiszűrése. Teljes cikk megtekintés

Fogyasztás súlycsoportos sportágakban

Fogyasztás súlycsoportos sportágakban

A magyar sporttörténetben is találunk olyan sajnálatos eseteket, amelyekben a versenyző nem állhatott ki ellenfelével, mert a mérlegeléskor súlya többet nyomott a kelleténél, vagyis annál a súlycsoportnál, amelyikre benevezett Teljes cikk megtekintés

Sportpszichológia

Nyomtat Küldés

Edzés és teljesítménynapló

A sportolóknak az egyik legfontosabb dolog, hogy pontos visszajelzést kapjon teljesítményéről. Minél többfelől érkeznek ezek a visszacsatolások, anál pontosabb képet kap önmagáról.

A sportolóknak az egyik legfontosabb dolog, hogy pontos visszajelzést kapjon teljesítményéről. Minél többfelől érkeznek ezek a visszacsatolások, anál pontosabb képet kap önmagáról.

Ilyen téren a sportoló is tud segíteni önmagán úgy, ha rendszeresen kitölti az "Edzés és Teljesítmény" naplóját az edzések és a versenyek előtt és után.

Ha te is szeretnél ilyesmit, nem kell mást csinálnod, mind fogni egy üres füzetet és azt a következő részekre bontani:

Események előtti blokk:

  • Célok: Jegyezd fel a fő célokat, amit az adott edzésen vagy versenyen el szeretnél érni (figyelj, hogy célkitűzésed megfelelő legyen, olvasd el a korábbi cikkeinket a témában).

 

Események utáni blokk:

  • Célok: Írd le mindazokat a célokat, amiket sikerült az adott edzésen megvalósítanod
  • Tévedések: Írd le, hol hibáztál, és egészítsd ki azzal, hogy hogyan lehetne megelőzni/kijavítani azt a későbbiekben (ezekből jövőbeli célok lehetnek...)
  • Az esemény minősítése: Írd le, milyen véleménnyel vagy az adott eseményen nyújtott teljesítményeddel. Mindenképpen tartalmazza mindazokat a dolgokat, amit elértél.
  • Állapot: Ide tartozik az érzelmi állapotod, hangulatod, fogékonyságod, érzékenységed feljegyzése, valamint az, mennyire tudtak megzavarni a játék közben, mennyire voltál stresszes, mennyire voltál képes koncentrálni, és elérted-e a flow állapotát. Pontozd ezeket egy 1-10 közötti skálán.

 

Ezek alapján egy általános képet kapsz arról, hogy mikor-mi zavar meg, hogyan reagálsz ezekre az ingerekre és segíti az önreflexiót. Segít, hogy meghatározd azokat a területeket, ahol fejelsztésre szorulsz, valamint a célállítással és a hibák azonosításával önmagad is tehetsz a gyengéid ellen. Ezzel az önbizalmad is javulhat. Ebben segíthet még az is, hogy folyamatosan célokat kell állítanod magad elé, amiket viszont el is érsz, valamint figyelemmel kísérheted a fejlődésed folyamát...

(forrás: www.sportpszicho.blog.hu)

 

Kapcsolodó cikkek

Bejelentkezés

Regisztrálok Elfelejtettem a jelszavam

Szavazás

Miről olvasnál a SPORTORVOS.HU oldalon?

Miről olvasnál a SPORTORVOS.HU oldalon?

Kérünk, hogy válassz a felsorolt témák közül (akár többet is), amiről szeretnél olvasni portálunkon!