Sporttáplálkozás

Nyomtat Küldés

B2-vitamin - riboflavin

A B2-vitamin – más néven riboflavin – ajánlott napi mennyisége: 1500–1800 mikrogramm

A riboflavin foszforilált formája a flavoproteinek koenzime, a flavin-mononukleotid és a flavin-adenindinukleotid lkotórésze. Részt vesz a biológiai oxidációs folyamatokban, a sejtlégzésben, a zsírsavak, aminosavak nyagcseréjében. Nélkülözhetetlen a szem egészségéhez. Hosszú ideig tartó antibiotikum-kezelés a élflóra elpusztításával hiányállapotot hozhat létre. Hiányában bőr- és nyálkahártyatünetek jelentkeznek: a nyelv- és szájnyálkahártya begyulladhat, szájsarok berepedezhet, a szemfehérje eressé válhat, az arcon (orr, zem, száj) hámló bőrgyulladások jöhetnek létre. Hiánya általában több vitamin hiányával együtt fordul elő.
A riboflavin fény hatására bomlik, ám a főzés nem teszi tönkre.
 
Jó riboflavin forrásaink a tej és tejtermékek, máj, tojás és a hüvelyesek.
 
Sportolóknál az igény:
  • 3-4 mg/nap, illetve
  • 1,1 mg/1000 kcal 

Kapcsolodó cikkek

Bejelentkezés

Regisztrálok Elfelejtettem a jelszavam

Szavazás

Miről olvasnál a SPORTORVOS.HU oldalon?

Miről olvasnál a SPORTORVOS.HU oldalon?

Kérünk, hogy válassz a felsorolt témák közül (akár többet is), amiről szeretnél olvasni portálunkon!









Szavazás

Szerinted melyik a leghatásosabb regenerációs technika?

Szerinted melyik a leghatásosabb regenerációs technika?

Az edzés és regeneráció szoros kölcsönhatásban áll egymással. Ha a tréning magas intenzitást igényel vagy hosszú ideig tart, akkor több időre van szükség a szervezet energiaszintjének helyreállításához, az izmok-, szervek-, szövetek-, sejtek- működésbeli restaurációjához és nem utolsó sorban a lelki folyamatok egyensúlyba hozásához.